sobota 19. októbra 2013

Rýchla šikovná pohľadnica

  Asi sa to stalo každému z nás, že zabudol prevrátiť kalendár a keď tak urobil, musel vysloviť tiché hups. Meniny či narodeniny, občas sa stane že sa človek pozabudne. A tak prvý postup ktorý Vám prinášame, je na výrobu rýchlej pohľadnice.


 Budete potrebovať:
-          Tvrdý biely papier
-          Nožnice
-          Obojstrannú pásku
-          Kus vzorovaného papiera
-          Kúsok špagátu
-          Ceruzku, pero
-          Pravítko

  Najprv si vyrobíte otvárateľnú pohľadnicu. Ja som využila tvrdý biely papier, ktorý som rozstrihla na polovicu, takže z jedného papiera môžu vzniknúť karty dve. Papier som prehnete na polovicu, čím dostanete otvárací základ. 


  Zo vzorového papiera si nastriháte kúsky, ktoré budete potom točiť do rúrky. Odporúčam mäkký papier, ja som použila kus baliaceho. Tvrdý papier má tendenciu neposlúchať a napriek obojstrannej páske odliepať sa. 



  Len čo si pripravíte približne rovnako vysoké papierové kúsky, môžete začať tvoriť rúrky. Pre uľahčenie si ústrižky otočte, na jeden kraj (po výške) nalepte tenký pásik obojstrannej pásky. 



  Ceruzku položte na tú stranu, na ktorej obojstranná páska nie je a začnite rolovať. Len čo sa vám papiere spoja, rúrku pohľaky vytiahnete posunutím po ceruzke. Takto si zhotovte niekoľko rúrok, podľa vašich predstáv. 


  Len čo máte všetko pripravené, môžete ich začať lepiť na pohľadnicu. Obojstrannú pásku si lepte na mieste spoja, spevníte ho a zároveň sa nestane, že ho bude vidieť. 



  Všetky rúrky nalepte na bielu pohľadnicu. V hornej časti si nalepte tenké krátke prúžky pásky, nestrihajte kúsky špagátu a nalepte na prúžky obojstrannej pásky.
Len čo nalepíte „knôty“ ku všetkým rúrkam, pohľadnica je skoro hotová. Ostáva vám už len napísať nejaký nadpis – všetko najlepšie či niečo podobné, prípadne dorobiť rámik po kraji pohľadnice.  No a je hotovo :) 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára