štvrtok 7. mája 2015

Ozdobte si dvere

   Inšpirácia číha na každom rohu, v tomto prípade skôr na stene. Pri úvahách, aký návod si pripraviť na mesiac máj pre stránkku Scrapper, mi napokon odpoveďou bola cesta na naše internátne ubytovacie. Zo steny sa tam na mňa vyškieral krúžok a v ňom slniečko so slovami – Som tu.
   A tak mojim dnešným návodom je návod, ako si hravo ozdobiť dvere či už kancelárie, alebo izbu nejakému mladého „pubertiaka“ :)
 Na výrobu budete potrebovať:
  • Vzorovaný papier
  • Výkres
  • Kružidlo
  • 1ks brads
  • Bežné pomôcky na tvorenie (nožnice, pero, ceruzka…)


   Potrebuje dva kruhy, jeden menší, druhý väčší. Biely, spodný kruh je ten väčší, v mojom prípade s priemerom 19,4 cm. Vzorovaný má priemer 16,5 cm. Veľkosť môže byť rôzna, záleží od počtu okienok a priestoru, ktorý potrebujete.


   Spodný kruh si rozdelíme na trojuholníky, pre lepšiu prehľadnosť pri písaní/kreslení možností v okienkach. Pri šiestich je uhol pre trojuholník 60°. 


    Na mojej tabuľke na dvere nemohli chýbať kreslené postavičky, preto som si na jednotlivých trojuholníkoch musela vyznačiť časti, ktoré budú vidno pri krútení vrchným koliečkom. Pomohla som si vystrihnutým tvarom, ktorý mal zodpovedať otvoru na vzorovanom vrchnom papieri.



   Po narysovaní priestoru prišiel rad práve na kreslenie postavičiek. Tu už je chvíľa pre každého fantáziu a tématiku tabuľky, moje použité postavičky sa niesli v pracovnom duchu. Len čo boli na papieri, prišlo na rad vyfarbovanie, akvarelovým štetcom, farbičkami i fixkami. Po zgumovaní pomocných čiar bola v tú chvíľu spodná časť hotová.


   Na hornom kruhu vyrežeme trojuholník zodpovedajúci ploche obrázkov. Ja som svoj horný kruh ešte poduškou trochu po krajoch zašmudlala.



   Keď sú oba kruhy hotové, stačí ich spojiť. Aby sa dali otáčať, použijeme brads, ktorým prejdeme oba kruhy.


   Základné kruhy otáčacej tabuľky sú hotové, teraz už stačí len jednotlivé kruhy dozdobiť. Na pretŕčajúci papier som dopísala slová vysvetľujúce obrázky.


    A napokon dozdobila zatiaľ prázdnu plochu vzorovaného papiera, nech sa je na čo dívať :)








Ďakujeme za návštevu a prajeme príjemné tvorenie,

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára