štvrtok 16. apríla 2015

Domáca výroba "losu" na škrabanie

 Tvorenie dáva možnosť stále sa učiť niečo nové, skúšať nové postupy, experimentovať s rôznymi materiálmi. Niekedy pri pozeraní videí či tutoriálov musím len zažmurkať, ako na niektoré veci ľudia prišli, ako v prípade postupu, o ktorý sa s vami chcem dnes podeliť. Narazila som naň na pintereste, zjavne mi chýbajú nejaké bunky, ktoré by milovali pokusy a chémiu, pretože ak by som zmiešala umývací prostriedok s farbou, určite by som nedostala chuť farbiť si tým na papier :)

   Určite nie som jediná, ktorá ako malá (ale i teraz napriek vedomiu, že tam bude text – skús šťastie inokedy) rada oškrabávala rôzne kartičky z obchodu s možnosťou vyhrať. Nedalo mi teda nevyskúšať návod na výrobu vlastnej škrabacej plochy, pretože sa dá poľahky vytvoriť i doma :)


Na výrobu budeme potrebovať:

• Nejaký ľubovoľný prostriedok na umývanie riadu
• Akrylová farba
• Papier
• Lepiacu pásku
• Nejakú misku 
• Štetec


Do misky nalejeme malé množstvo prostriedku na umývanie riadu a následne aj trochu akrylovej farby. V prípade, že by ste chceli mať plochu veľmi podobnú tým skutočným žrebom, je dobré použiť metalickú farbu.


Prípravok s farbou zľahka pomiešame, ak by sme miešali príliš aktívne, vznikli by zbytočné bublinky, ktoré nie sú moc žiadané. 

Farba na zoškrabávaciu plochu je hotová, teraz ostáva už len spraviť si text, ktorý bude zoškrabávaný. Spôsobov je niekoľko, ak máte lesklý papier, stačí písať naň a zoškrabávanie vám pôjde ľahko, ak ale chcete využiť obyčajný výkres ako ja, pomôžeme si lepiacou páskou.
  Text alebo plocha, ktorá bude na oškrabanie oblepíme lepiacou páskou.




  Pripravený text/plochu zatrieme zmiešanou farbou.



 Tým je naša plocha na škrabanie hotová, stačí ju už len nechať zaschnúť.  Na odhalenie textu stačí minca či necht, takto na lepiacej páske ide farba dole ľahko.


  Domácu plochu na škrabanie už stačí len použiť, či už na pohľadnicu, vtipný los alebo nejaký iný papierový projekt. Ja som tie svoje využila na drobné škatuľky, tak Vám prikladám drobnú ukážku na inšpiráciu :)









   Tento návod vznikol pôvodne ako článok na slovenskú stránku Scrapper, takže ho nájdete i tam, spolu s marcovou challenge, ktorej sponzorom sme my :) Ak by ste môj návod chceli podporiť likom na Sashe, bola by som veľmi rada :) 

Všetkým prajem krásny tvorivý deň a plno nápadov :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára