nedeľa 12. apríla 2015

Hapcí!

   Choroba. Keď si človek predstaví to neustále kašľanie a naťahovanie sa po vreckovky, červený boľavý nos a to všetko, určite sa neusmieva. Pripravila som si pre vás preto návod na výrobu veselej škatuľky, ktorá môže aspoň trošku potešiť oči, keď už sa budete spod perinky naťahovať po ďalšiu servítku.


Na výrobu budete potrebovať:
- niečo na základ škatule (ja som použila veľkú kartónovú obálku)
- zbytky papierov
- škatuľu kozmetických obrúskov
- gombičky či iné ozdoby
- akvarelový štetec alebo fixky či pastelky
- obrázky/ razítka na postavičky
- bežné pomôcky: pravítko, nožnice, pero, ceruzka, lepidlo a obojstranná páska...


  V prvom rade potrebujeme vyrobiť základnú škatuľu. Tu je plánik s rozmermi, čísla sedia pre servítky z Coop Jednota. A budete používať iné, odporúčam premerať, pretože rozmery škatúľ z rôznych značiek nemusia sedieť.


   Podľa nákresu narysujeme, vystrihneme a poohýbame. Ak by sa vám podarilo (tak ako mne :) ) trošku nastrihnúť niečo čo ste strihať nemali, nezúfajte, pri zdobení sa to dá ľahko zamaskovať a opraviť.




   Základ máme, tak ho začneme lepiť. Jednu bočnú stranu necháme nezalepenú, aby sme mali kadiaľ prepchať škatuľu so servítkami a potom uzavrieme.


      Škatuľka stojí, ostáva ju už len dozdobiť. Tu už prichádza na každého štýl, ja som ja som ku chorobe chcela niečo farebné a veselé a najlepšie tématické. Milujem postavičky a tak boli voľbou i tu. Na ich výrobu môžeme použiť rôzne razítka, či už normálne alebo digitálne, prípadne ja som na takéto domáce osobné účely požiadala o pomoc uja Google.
   Narazíte, vytlačíte či tak ako ja obkreslíte a môžeme sa pustiť do vyfarbovania.


   Vyfarbujeme akvarelovým štetcom a poduškami na pečiatkovanie, môžeme tak vyfarbiť celé postavičky, alebo si pomôžeme aj fixkami. So štetcom sa dá pekne pohrať ak máme viacero odtieňov a tiež je dobrý na farbenie tváre. Oranžová  nie je taká svietivá a neprirodzená, akoby to bolo pri farbení fixkou. (ak nechceme použiť podušky, je možné obrázky po krajoch farbiť akvarelovými pastelkami a štetec využiť na dotieňovanie)




Keď máme postavičky vyfarbené a vytieňované, vystrihneme si ich a rozložíme materiál a pustíme sa do zdobenia škatule. 


    Keď je všetko ozdobené, môžeme zobrať ešte čierne pero a napísať pár veselých viet, nech čitateľovi zdvihne aspoň trošku kútiky pier. A máme hotovo :)




      Keď už sme tak tvorivo rozbehnutý, môžeme zo zbytkov papiera vyrobiť ešte niečo, čo nám pomôže využiť čas počas choroby, ale aj mimo nej. Zalezený pod prikrývkou máme len pár možností na strávenie dlhých chvíľ, napríklad televízor či kniha. A tak si ku škatuľke môžeme za pár minút spraviť záložku, rovnako veselú ako škatuľku. Je to naozaj vec pár minút, stačí kúsok papiera a zbytky štvrtiek.
   Rozmery sú ako sa páči, tento základ mal 11 cm v základnej podobe (foto 1).


  Len čo máme základ záložky, zoberieme kúsky papiera a dozdobíme, dopíšeme nejaký veselý text.





Ďakujem za prečítanie a prajem, nech jediný dôvod na vyťahovanie vreckovky je tej prehratý boj s cibuľou :)
 Yka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára